Par rīcību. Informētu, motivētu un gudru.

Pēc ziņas, ka konkursā uz Latvijas Radio (LR) valdi izvēlēta NA biedre, NA ministra padomniece, tviterī raisījās diskusijas. Jānis Polis minēja, ka LR profesionāļiem pašiem bija jāpiesakās konkursā, uz ko Sigita Roķe atbildēja – neesot jēgas, tā pat viss esot nolemts.

Mans jaunākais dēls Juris daudzus gadus spēlē futbolu. Trenējas lieliskā klubā, dara to no sirds. Pāris gadus atpakaļ bija sakrājis naudu īpašām futbola kurpēm tautā sauktām par bučiem. Sapņu buči bija noskatīti kādā Anglijas interneta veikalā. Tovasar dēls bija 13 gadus vecs. Sūtījums pienāca, lepnums par tirkīzkrāsas Nike bija neparakstāms. Protams, kurpes nekavējoties tika liktas lietā treniņos. Diemžēl prieki bija īsi, jo pēc piektā treniņa sāka plīst nost zole. Dēla sašutums bija neviltots un puika nolēma rīkoties. Pats uzrakstīja reklamāciju interneta veikalam un vienojās, ka kurpes nosūtīs atpakaļ. Sacīts, darīts. Un tad sākās. Tirgotājs atsūtīja kurpes atpakaļ, norādot, ka zolē konstatēti graudiņi no mākslīgā seguma. Konkrētais modelis neesot domāts mākslīgajai zālei, tādēļ viņi neuzņemas atbildību par apavu bojājumu. Dēls rakstīja atpakaļ. Viņi rakstīja pretī. Dēls rakstīja atkal. Viņi vairs neatbildēja. Puisis nolēma mainīt taktiku. Uzrakstīja vēstuli ražotājam – Nike. Aprakstīja savus trenēšanās apstākļus un sodzi, pavaicāja, vai konkrētais kurpju modelis tam piemērots un vai tas ietekmēs apavu izturību. Nike laipni atbildēja, ka izdarīta laba izvēlē, kurpes neplīsīs, var spēlēt arī uz mākslīgās zāles. Dēls saraksti ar Nike nosūtīja internetveikalam. Nekādas atbildes.
Labi, viņš teica, nu tā jau kļūst par principa lietu. Un sazinājās ar Latvijas Patērētāju tiesību aizsardzības centru, kas kā zināms, pārstāv arī pircēju intereses ES interneta tirdzniecībā. Nosūtīja viņiem visu savu saraksti, Nike atbildi ieskaitot. Nekas nenotika ļoti ātri. Pagāja kādi mēnēši. Un tad Juris kādu dienu no pasta pārnesa paku, kurā bija viņa jaunās futbola kurpes. Gan cits modelis. Labāks un dārgāks. Kontaktpersona no Anglijas internetveikala, kas ar viņu sazinājās, lai vienotos par izlīguma nosacījumiem, beigās esot teikusi – apsveicu, tev tomēr izdevās.

Par ko šis stāsts? Par rīcību un nepadošanos. Par tādu rīcību, kas balstīta pārliecībā par taisnību, savu tiesību apzināšanā un neatlaidībā. Par konstruktīvu rīcību, nebaidoties no iespējamas neizdošanās. Informēta, gudra un motivēta rīcība nekad nebaidzas ar zaudējumu, pat ja ir zaudēts. Tā trenē, rada pieredzi un māca.

Var, protams, cerēt, ka ar sirdsšķīstumu jau pusdarbs padarīts, bet tā notiek tikai pasakās. Un arī tajās sliktie ir uzņēmīgāki un rosīgāki nekā gaišie tēli.

Šis gads Latvijā bijs bagāts uzņēmīgu cilvēku veiktām rīcībām, lielākām un mazākām, drosmīgākām un ikdienišķākām. Tās atmodina, iekustina, liek domāt, liek darīt vairāk un labāk. To arī sev un citiem nākošgad novēlu – rīkoties. Ar apdomu un mērķtiecīgi.

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s